HepyAbG 18.06.20 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Kirjutan teile sellise murega, et mul on Helikobakteri infektioon ja mulle kirjutati välja Helipak A ja mu tervis on väga nõrgaks jäänud ega jaksa isegi tööd teda. Mul füüsiline töö ja olen nüüd isegi 2p kodus old kuna tervis nõrk ega jõua tööd teha. Söömise poolepealt on ka see, et ei saa kõike süüa, valud löövad uuesti sisse ja vahest on selline tunne, et toit ei seedi korralikult või jääb kuskile kinni pigem vms. Olen suht nõutu ega tea mida teha. Tableti kuur saab mul täna läbi, aga ise tunnen, et nende antibiootikumidega pole midagi paremaks muutunud.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kui ravimi tarvitamisel tekivad kõrvaltoimed, tuleb need läbi arutada oma raviarstiga. Samuti kui ravi tulemused. Siin kirja teel soovitusi anda ei saa. Võimalik, et vajate mingeid lisauuringuid.
Saate oma tervist toetada, jälgides toitumist. Püüdke süüa korrapäraselt, väikesete portsjonite kaupa, vedelikurikast sooja toitu. Vältige hetkel toortoitu ( salatid, toored köögiviljad, jmt), kõrge kiudainesisaldusega tooteid (täistera), vürtsiseid sööke. Välistage kohvijoogid ja mullilised joogid. Tulevikus soovitaksin toitumise üle vaadata koos mõne spetsialistiga. Võite proovida kasutada ravi tasakaalustamiseks probiootikume, mis võivad aidata kõrvaltoimeid vähendada.
Parimatega, dr. Ehala