Päevane kaloraaž 18.04.23 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Plaanin kaalu langetada ning sooviksin veidi paremini aru saada, kuidas määrata endale päevast kaloraaži. Kas olen õigesti aru saanud, et ka kaalulangetuse perioodil ei tohiks ma päevas süüa vähem kui on mu baasainevahetus?
Kuna mu kaal on 61 kg, pikkus 166 cm ja eluviis üsnagi istuv (käin vaid umbes 30 minutit jalutamas enamikel päevadel), siis mu baasainevahetus peaks olema veidi alla 1400. Seega olen nüüd oma kaalulangetuse esimesel nädalal üritanud igapäevaselt süüa umbes 1400 kilokalori ringis.
Aga kui lisaksin siia juurde nüüd ka treeningud, kas siis peaksin ilmtingimata ka päevast kaloraaži tõstma või tohiksin jätkata 1400 kaloriga? Eesmärk on kaalu langetada, kuid ei tahaks ka oma kehale väga liiga teha. Olen kuulnud ka, et süües alla 1500 kilokalori päevas, ei saa toidust kõiki olulisi aineid ja vitamiine kätte.
Aitäh!
Arst vastas:
Artur Minenko
dr Artur Minenko
Toitumisterapeut
Confido tervisekeskus
Tere!
Teil on kehamassi indeks 21, mis tähendab, et teil pole kaaluga probleeme. Aga ma sain Teist aru nii, et soovite oma praeguse 61 kg kaaluga kaotada 3-5 kg. Kaalu langetamiseks tuleb tekitada kaloridefitsiit ja süüa 4-5 korda, kuid väikeste portsjonitena. Füüsilised harjutused – spordiklubis treenimine aitab hoida lihaseid ja nahka heas vormis. Siin peate arvestama koormusteguriga, praeguse eluviisi juures, kus te vähe liigute, on see minimaalne, kuid isegi selle valiku korral peaks teie kalorid olema 1603,8 (võtsin eesmärgiks 57 kg). alusel ja isegi kui see on 55, siis kalorid eriti ei muutu) ja seda ilma treeninguta. Ja jah, teie vanuse ja pikkuse põhjal on 1400 kalorit vähe ja te ei saa kõiki vajalikke toitaineid. On võimalus, et saate kiiresti kaalust alla võtta ja seejärel 2 korda kiiremini selle tagasi juurde võtta. Kasulike ainete ja vitamiinide puudus võib teis esile kutsuda stressi ja närvivapustused ning siis tuleb näksimine ja see on juba emotsionaalne söömine.
Soovitaksin välja töötada ajastatud toitumise, unegraafiku ja toidukogused, kus on teatud kogus loomset valku, tervislikke süsivesikuid ja rasvu. Samuti peate arvestama hormonaalsüsteemi tööga. Võtke aega, langetage kaal aeglaselt ja kui vajate toitumise arendamisel abi või nõu, võtke ühendust spetsialistiga. Toiduplaani koostamine on individuaalne lähenemine, kuna toitumisharjumused muutuvad. Aga 1400 on teile kindlasti vähe!