Nitro FX 08.05.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
olen lugenud nii- ja naasuguseid arvamusi selle nö imetoote kohta. mida teie kui arst arvate? kas seda tasub tarvitada? mõtlesin, et proovida ju võib (sugulane andis proovipudeli), aga tekkis küsimus, kas raseduse ajal ka võib. sellesgi osas olen kohanud vastakaid arvamusi. mis te arvate, kas raseduse ajal võib nitro fx-i kasutada?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Nitro FX-is ja teistes sellelaadsetes preparaatides on kasutusel lõunamaise päritoluga noniks kutsutava taime erinevad osad, mida on ida meditsiinis kasutatud raviks tuhandeid aastaid. Sellele taimele on omistatud palju erinevaid positiivseid toimeid, alustades põletikuvastasest ning lõpetades vähivastase toimega. Meditsiinilised uuringud selle taime osas on kestnud juba aastaid ning osades katsetes (paljud on neist siiski alles loomkatsed või katsed isoleeritud rakkudel) on saadud tõepoolest positiivseid tulemusi ning meditsiinilises mõttes võib sellel taimel olla tulevikku. Isiklikud kogemused mul antud preparaadiga puuduvad, kuid kuna kirjanduses on registreeritud ka mürgistusjuhte, siis pole rasedus vast just kõige õigem aeg selle preparaadi toime katsetamiseks. Patsiendid, kes on seda kasutanud, on aga täheldanud üldtoniseerivat toimet. Muud esialgu lisada ei oska.
Heade soovidega, dr.Ehala