helicobacter pylori ravi 20.04.22 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere. Peale covidi põdemist tekkisid ülakõhu valud. Tegin enda raha eest Synlabis kõrvetiste paketi ja sealt tuli välja, et on Helicobakter organismis. Roojas on samuti Helicobakter positiivne. Aeg ajalt teatud toitu söömisega tunnen oma magu, kuid ei valuta. Kas on olemas teatud toidud, mida peab sööma Helicobakteriga ja mida ei või süüa.Olen lugenud ka gastriidi puhul toitumist aga soovitusi on nii erinevaid. Hetkel veel ei taha teha Helicobakteri kolmikravi. Ette tänades
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Soovitan teil esmaselt pöörduda perearstile ja arutada läbi, kas oleks vaja teha kolmikravi, mis on kasutusel helikobakter-infektsiooni puhul.
Gastriidipuhused soovitused sobivad üldjuhul hästi. Toetavalt võib mõjuda kuur probiootikumidega, Näiteks Lactobacillus rhamnosusega. Seda bakterit leidub meil müügil olevates Gefilus sarja toodetes, kui ka apteekitdes müüdavates toidulisandites.
Parimatega, dr. Ehala