maovähendus opetatsioon 31.03.17 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere mul on küsimus et mis teha kui peale sleeve mao opetatsiooni ei püsi toit sees mul alati kui proovin süüa siis hakka halb ja oksendan toidu välja . kuna tekib tohutu röga kurku kui olen söönud.Opp tehti 13 veebruar. 2017
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Esimese asjana tuleb üle vaadata kui kiiresti te sööte, kui suured on portsjonid ja millise kontsistentsiga on toit.
Sööge väga aeglaselt. Vaadake, et toiduportsjonite suurus ei ületaks enamjaolt 150 mL. Ärge jooge toidu kõrvale vedelikke. Kuna kipute oksendame, eelistage seega peenestatud, kergelt töödeldud toite. Lugege uuesti üle vertikaalse maoresektsiooni järgsed toitumissoovitused (PERHi poolt välja antud patsiendimaterjalid).
http://kaalukirurgia.ee/elu-peale-operatsiooni/
Kui muutust ei toimu, peate kindlasti pöörduma operatsiooni teostanud kirurgi, aga ka toitumisnõustaja (bariaatria õe) vastuvõtule.
Parimatega, dr. Ehala