Maovähendus 26.04.17 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere. Mul on poeg vanuses 13. Tal on diagnoositud blounti tõbi. Ta 160 pikk ja kaalub 130 kg. Jalad on deformeerunud ja vajavad operatsiooni kuid ülekaaluga seda ei tehta. Kas on võimalik erabdkorras ka sellises vanuses noorele operatsioon teha, et vältida ta vooduhaigeks jäämist? Ta on muidu liikuv poiss ja püüab ka õigesti toituda. Kuid luna tulemuseks on ikka pigem kaalu tõus pani see sellele varjandile mõtlema
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Sellise otsuse saab teha lastearstidest ja-kirurgidest koosnev konsiilium. Tean, et Tartus on eraikokkuleppel üks selline lõikus sooritatud.
Parimatega,
dr. Ehala