Strssisöömine 12.02.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Mida teha,et teadlikult vältida stressisöömist.Nimetan seda nii,kuna olen enese puhul seda täheldanud.Pingeliste olukordade puhul on mul tingimata süüa palju rohkem,kui tavaliselt.Hiljem äratundmine,et jälle.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Te olete esimese sammu juba astunud sellega, et probleemi endale teadvustate. Kuidas seda vältida on ainuüksi kirja teel raske öelda. Nii öelda enese ülekavaldamine ja kinnistunud harjumuste muutmine on pika-aegne protsess ja igal isikul pisut erinev, sõltudes inimese enda tõekspidamistest, suhtumistest ning iseloomust. Alustage ehk enda jälgimisega - mis on need situatsioonid, mis panevad teid enam käe külmkapi poole sirutama. Pange need kirja. Mida annaks teha selle ahela läbilõikamiseks? See on töö ise-endaga ja vahel on abi sellest kui pöörduda mõne nõustaja poole, kes aitab teil teid ennast väljastpoolt jälgida ning midagi muuta.
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev