5a laps ja kõhuvalu 28.12.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Juba pikka aga panen tähele, et mu tütrel peale sööki valutab kõht ,ta on 5a ja kaal 27kg. Ei söö üle ega vähe, nii nagu suurem õde ja mina, aga peale söögi hakkab tihti rääkima, et mul nii valus ja nii edasi-tal kõht ees, turske tüdruk, perearsti sõnul ei ole ta ülekaaluline, kui olen küsinud, miks nii paksuke välja näeb. Palun soovitage mulle midagi, mis parem teha ja kuidas käituda ja mis võib olla mu lapsega.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kui nii väikesel lapsel on korduvalt taolised kaebused tuleb ikkagi pöörduda arsti juurde, et välja selgitada kõhuvalude tekkepõhjus. Mis puudutab lapse kehakaalu, siis saan aru, et perearsti sõnul on laps normkaaluline. See on põhiline. Iga lapse kehakuju on erinev ning muutub sageli väga mitmeti, eriti kasvuperioodil. Osad meist ongi tugevamad, osad kiitsakamad. Leidke lapsele erinevaid liikumisvõimalusi. Aktiivne tegutsemine kui ka tegevused, mis tugevdavad lihaseid aitavad vormida kehakuju. Peaasi, et lapsele tema välimust mingil moel ette ei heideta, sellel võivad olla hoopis negatiivsed tulemused.
Heade soovidega, dr.Ehala