abi vaja küsimustega 13.07.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Küsimusi on mul suhteliselt palju, loodan et oskate vastata ja pöördusin õigesse kohta.. On see tõsi, et öösel ladestuvad kulutamata kalorid vöökohale ja jalgadele?
Kui ma olen 15aastane tüdruk ja tarbin päevas kcal:1500 rasvu: 43,64g
valke: 58,16g süsivesikuid: 156,9g kiudaineid: 9,08g
mida peaks olema rohkem,mida vähem? mõni päev tuleb kaloreid ka kuni 2500 ja mõni päev jällegi umbes 1200.
ja kui soovin soetada endale vitamiine, toidulisandeid, siis mida need kindlasti peaksid sisaldama? ehk siis millised oleksid kõige kasulikumad apteegist ostetavad vitamiinid/toidulisandid?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
tere.
Oma päevamenüü ja kaloraaži korrigeerimiseks võite tutvuda terviseinfo.ee leheküljega, kus on toodud toitumisprogramm. Konkreetseid soovitusi nii toitumise kui toidulisandite kohta on raske anda teadmata teie pikkust, kaalu, teie päevast füüsilist koormust kui ka teie toitumist laiemas plaanis. Keskmiselt võiks päevasest kaloraažist moodustada 30 % rasvad; ~15% valgud ning ülejäänu võiks langeda süsivesikute arvele. Lihtsalt igaks juhuks mingeid vitamiine juurde võtta pole mõtet.
Heade soovidega, dr.Ehala