Vesi 16.07.23 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Mul on selline küsimus, et kuna mulle ei meeldi mitte ükski jook peale vee, siis et tunda ennast rohkem kindlana ma küsiks, et kas see on üldse ohutu pikaajaliselt juua ainult vett kõikide jookide asemel? Või võib see põhjustada mingeid probleeme näiteks toitainete puudumine jne. Aitäh!
Arst vastas:
Artur Minenko
dr Artur Minenko
Toitumisterapeut
Confido tervisekeskus
Tere!
Teete õigesti, kui joote puhast ja soovitavalt värsket vett, võtke see kraanist, kui teie tingimused ja vee kvaliteet seda võimaldavad. Värske vesi on tervisliku eluviisi alus. Juua võib looduslikku allikavett, see sisaldab mõningaid mineraalaineid: kaltsiumi, kaaliumi, magneesiumi.
Soovitan ka taimeteesid.
1. Kummel: Kummelitee sisaldab flavonoide, mis on antioksüdandid ja võivad aidata põletiku leevendamisel. See sisaldab ka kaltsiumi, magneesiumi ja kaaliumi.
2. Roosipuu: Roosipuu sisaldab kõrget C-vitamiini sisaldust ning see sisaldab ka vitamiine A, E, K ja mõningaid flavonoide. Samuti on see hea antioksüdantide allikas.
3. Piparmünt: Piparmünditee omab vürtsikat aroomi ja värskendavat maitset. See võib aidata seedimist parandada ning omada põletikuvastaseid omadusi.
4. Nõges: Nõges on rikas toitainetega, nagu raud, kaltsium, magneesium ja vitamiinid C, A ja K. See võib aidata ka naha tervise säilitamisel ja vananemise aeglustamisel.
5. Roheline tee: Roheline tee on rikas antioksüdantide nagu katehhiinide poolest, mis võivad aidata kaitsta rakke kahjustuste eest ning parandada üldist tervist.
On oluline meeles pidada, et taimetee toitainesisaldus võib varieeruda sõltuvalt kvaliteedist ja valmistamisviisist.