Kõhunäärmetõbi 09.02.23 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere.
Mul avastati kõhunäärmetõbi ja on leitud sapikivid. Mida sellisel juhul süüa.
Arst vastas:
Artur Minenko
dr Artur Minenko
Toitumisterapeut
Confido tervisekeskus
Tere!
Enamikul juhtudel tekib pankreatiit sapipõie haiguste, sapikivitõve taustal.
seetõttu on keelatud / lubatud toodete nimekiri peaaegu sama. See on üsna suur, loetlen vaid mõned. Tooteid keedetakse, hautatakse, küpsetatakse, aeg-ajalt hautatakse. Külma toitu ei tohi süüa, sööge 5 korda päevas. Leib ei tohiks olla värske, köögiviljasupid, borš, punapeet. Mitte rasvane liha, nahata linnuliha, küülik. Võite pilaffi keedetud lihaga, kapsarulle. Mitte rasvast kala. Ei tohi suitsetatud kala, soolakala, konservid, kaaviar, spinat, hapuoblikat, redist, rohelist sibulat, küüslauku. Ei mingit kohvi ega šokolaadi.
Parem on võtta ühendust spetsialistiga, et ta koostaks teile nimekirja toiduainetest ning jagaks need päeva peale laiali