Kaal 01.05.18 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere.
Mul on selline mure, nimelt kardan ma, et mul võib olla kerge toitumishäire. Ma olen 14-aastane 167,5 cm pikk ja kaalun 62kg. Ma tean et see on normaalkaal, kuid pidevalt peale söömist tunnen et sõin liiga palju ja olen napilt pidama saanud, et ma toitu välja ei oksendaks. Ma teen ka väga palju trenni ja tihti ei suuda selle tegemist lõpetada. Vahepeal näljutan paar päeva ja siis tuleb söögihoog. Peale seda, kui olen söönud tekib pettumus ja hakkan kohe trenni tegema. Mul on sellega juba suur mure, sest see segab minu igapäevaelu. Kas peaksin kellegi poole pöörduma, või on see minu vanuses normaalne?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kirja põhjal ei tundu täna veel probleem kuigi suur olevat, aga tegeleda sellega tuleb. Oluline on, et mõistate ja saate aru, et kõik ei ole korras. Esimese asjana võib rääkida oma perearstiga, aga ilmselt oleks vajalik ka psühholoogi konsultatsioon, sest söömisega seotud probleemide taga on sageli meie enda mõtete, meeleolu või kehaga seotud mured, mida siis püüame lahendada ühel või teisel viisil söögi ja söömisega. Tallinnas saab selles osas nõu psühhoteraapia keskuses Sensus, Tartus on psühhiaatriakliiniku juures toitumisprobleemidega tegelev üksus.
Mida varem oma probleemiga tegeleda, sedfa kindlam on, et see ei süvene ja lahenduste leidmine on samuti hõlpsam.
Parimatega, dr. Ehala