Organismi talitluse häired 01.04.18 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere. Mul on juba väga pikka aega keele pealne väga valus. Toiduga saan valu vältida (väljakannatamatult valulik on küüslauk ja piparmünt), kuid hammaste pesu hommikul ja õhtul on täielik piin. Keele vaatlusel on keskosa kergelt punakas, keskosast eespool esinevad ka mõned lõhed. kui neelatan ja seejärel keelt vaatan, siis on keele serval näha hammaste jälgi. Lisaks olen täheldanud ka üldist pidevat loidust (olen kandnud selle viimase aja laiskuse arvele, pean end igaks tegevusteks sundima). Pidev öine higistamine (seetõttu magan lahtise aknaga ka talvel). Pidev naha sügelemine kõikvõimalikest erinevatest kohtadest (eriti tihti rindade vaheline ala ja kõht). Vaid õhtuti närviliselt valutavad jalad. Naha jume kahvatu. Esineb teadmata põhjustel ja ettearvamatutes olukordades ärevushäireid. Tugevad mäluprobleemid, unustamine juba häirib igapäevaelu. Juuste väljalangemine. Ei suitseta ja uneprobleeme ei ole - uni väga sügav. Söögiisu ülihea, isegi liiga hea (ülekaal ca 20kg). Võib see tulla mingite ainete puudumisest või hormonaalhäiretest?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Mingit kindlat diagnoosi kirja alusel panna ei saa, aga taoliste kaebuste korral tasuks kontrollida kilpnäärme tööd ja vaadata üle maksanäitajad, juhul kui seda varasemalt tehtud ei ole. Samuti võivad toodud kaebused viidata vitamiinide puudusele (N: B grupi vitamiinide puudus). Seega pöörduge ikkagi oma perearsti poole ja näidake ka talle kokkuvõtet oma kaebustest, siis saab ta vajaliku uuringutepaketi kokku panna.
Parimatega, dr. Ehala