Ülekaal 30.01.17 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere.
Mul isa on tugevas ülekaalus 182cm/135kg 53a.
Sooviksin teada kuidas saada talle sobiv, näiteks DNA toitumiskava.? Tal on süda haige ja jalad on ka kehvas seisus(podagra,reuma) trenni tegijat temast ei ole.
Lugupidamisega
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Saate oma isa aidata kui isa seda ise soovib ja on valmis kaaluga tegelema. Toitumiskava on lühiaegne projekt ning teadmata, mis toitumis- ja käitumismustrid on kaalutõusuni viinud, ei saa pikemaaegsetele tulemustele loota.. Kõigepealt peaks aru saama, miks kaal on nii suureks tõusnud ja korrigeerima kaalutõusuga seotud probleemid ning siis võib mõelda alles toitumiskavale, kui vaja. Mina soovitan pöörduda toitumisalasele nõustamisele, et saada laiem ülevaade ja korralikud suunised. Kui elate Tallinna lähistel, siis võib isa tulla minu vastuvõtule. Registreerimine ja info aadressil toitumine@kliinikum.ee
Parimatega, dr. Ehala