Kehakaalu tõus." 04.04.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Olen 29.a pikkus on 165cm ja kaalun 79kg .Olen mures sellega ,et kehakaal muutkui tõuseb ja ei tea mida teha .8 kuud tagasi sain lapse .Enne seda ma üldse ei muretsenud oma kehakaalu pärast sõin kõike ja juurde ei tulnud siis kaal püsis kogu aeg 68 kg .Lapse kandmise ajal tuli lisa kiloseid juurde ainult 12 kg .Peale lapse sündi ma kaalusin 71 kg ja mõtlesin ,et mõned kilod mis mul on kaovad ära kui last imetan aga juhtus hoopis teist moodi mul hakkasid kiloseid muutkui juurde tulema ja nüüd olen täitsa mures .Mida peaks tegema ,et kaalust saaks alla .Hommikul söön 2 võileiba ja tass kohvi lõuna ajal söön jogurtid ja mõne võileiva õhtu söön sooja sööki mahla .
Ettetänades!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Võimalik, et ennem lapse sündi liikusite enam kui praegu, seega pöörake tähelepanu oma liikumisaktiivsusele ja sportimisvõimalustele. Lapsed on erinevad ning seetõttu on ka emade "väikelastega seotud energiakulu" erinev. Tähtis on ka see, kuidas oma söögiajad jaotate. Kindlasti ei tohiks päeva põhiline kalorikoormus langeda õhtule (kirjast jääb aga mulje, et just nii see teie puhul hetkel on). Jälgige, et ei tekiks pidevat näkitsemist, mis väikelaste emade puhul on üpris tavaline kuna harjutakse ära sööma laste lõpetamata toitu.
Heade soovidega, dr.Ehala