Alakaalulisus 06.01.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Ma sooviks teada, kuidas oleks võimalik kaalu tõsta ja kas on toiduaineid, mida soovitatakse sellise probleemi puhul? Ma olen 163 cm pikk ja viimati kaaludes olin 43-44 kg vahel (vahel on õnnestunud saada korraks kaal 46 kg). Kehakaaluindeksit arvutades tuli tulemuseks 16. Ise pole ma kaalu langetamiseks midagi teinud, kuid kaal langeb ikka pidevalt. Söön kogu aeg korralikult ja tahaks väga kaalu juurde saada.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kui esineb kaalulangus, siis üldjuhul on tegu ikkagi, kas meditsiinilise või toitumisest tingitud probleemiga. Mis puudutab viimast, siis selleks, et teada, kas sööte oma vajadustele vastavalt tuleb oma toitumist analüüsida, pidades toidupäevikut. Nagu ikka,soovitan teilgi kasutada toitumine.ee netilehekülge. Eelkõige toituge korrapäraselt, toidukordi vahele jätmata ning liialt pikki toidupause vältides (üle kolme tunni). Toitumine olgu mitmekesine sisaldades kindlasti väärtuslikke valgurikkaid tooteid (kala, kana, kodujuust, aga ka oad, läätsed, jt), aga ka piisavas koguses rasvu (nii taimset- kui loomset päritolu). Samas soovitaksin siiski pöörduda antud teemaga ka arsti vastuvõtule, et välistada kaalulanguse võimalikud meditsiinilised põhjused.
Heade soovidega, dr.Ehala