alakaalulisus 19.10.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Mida peaks sööma ,et tervislikult kaalus juurde võtta. olen 170 pikk ja 52 kilo ja samas on ka soov rasestuda. Soon piisavalt, hommikul putru ja ooted. lõunal praad ja ka korralik õhtusöök. kuid kaal on ika 52-53kilo. ehk on mingeid lisavitamiine vms.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kui teie toitumine on tõepoolest paigas nii oma koostiselt kui kaloraažilt (teie puhul minimaalselt 2000 kcal/p) võib väiksem kaal olla teie isikupära. Samas võiksid kaalunumbrid olla siiski paari kilo võrra suuremad, sest kehamassi indeksilt olete toodud näitajatega juba alakaalus. Oluline on, kas tunnete end ise hästi ja kas teie keha funktsioneerib antud kaalunumbri juures normaalselt (üldine toonus ja jõudlus, menstruaaltsükli korrapära, jne). Raseduse esimestel nädalatel on loote arengule oluline piisava koguse foolhappe olemasolu. Viimast sageli meie toidulaual napib (Taimetoit, enam just rohelised aed-köögiviljad). Ei tahaks aga ühtegi teist toitainet-vitamiini-mineraali alavääristada. Loote arenguks on oluline nii piisava hulga täisväärtusliku valgu (nii taimse kui loomse), rasvade (pöörata tähelepanu taimsetele rasvadele) kui süsivesikute olemasolu toiduratsioonis. Soovides saada enam teile suunatud näpunäiteid, võite tulla konsultatsioonile (tel:533 18 008).
Heade soovidega, dr.Ehala