Laktoositalumatus? 17.10.19 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Sain laktoositalumatuse testi väärtusteks:tühja kõhuga 5,41
Laktoosi suukaudse manustamise järgselt
20 min:6,49
40 min:7,35
60 min:5,57
Kas mul on laktoositalumatus või osaline laktoositalumatus?
Ja kui "Jah",siis mida teha selle puhul?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Vere glükoosisisalduse tõus laktoosi manustamise järgselt < 1,1 mmol/L viitab hüpolaktaasiale ja tõus 1,1-1,7 mmol/l on diagnostiliselt ebaselge viitega.
Oluline on hinnata tulemusi koos kliinilise pildiga ja arvestada erinevate gastroenteroloogiliste haigustega. Hetkel ei saa teile küll diagnoosi panna, aga vaadake tulemused üle koos oma perearstiga, kes peaks teie terviseseisundit hästi tundma ja oskab seeläbi testi tulemused üldpildiga siduda.
Parimatega, dr. Ehala