Rahustid! 20.10.05 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Tere, hea hingetohter!

Olen ikka lugenud seda kliinik.ee portaali ja saanud isegi nii mõningaid häid ideid siit saadud vastustest. Ise pole kunagi abi vajanud, seega kirjutan nüüd esimest korda.
Minul tekkis mure oma tervisega (pole enam esimeses nooruses, olen 42.a) ja seda esimest korda nii tõsiselt. Käisin operatsioonil (2 kuus tagasi), mis tegelikult pole iseenesest veel maailma lõpp, kuid minu jaoks see siis nii tuńdus. Tegemist oli munasarjadega ja siis tekkis mul suur masendus ja hirm, et olen nüüd nagu "katkine naine", elukvaliteet tundus null olevat. Operatsioon läks hästi, aga minu sisemine tunne jäi ikka haigeks. Mitte ei taha sellega leppida ega harjuda. Sellega tekkis muidugi ka võrreldes eelmise eluga st siis kui olin nn "tervik", tervise probleeme - päevad on väga valulikud, mida varem ei esinenud ja väike hirm, et mis hädad veel sellega võivad kaasneda.
Seoses sellega muutus mu tuju tusameelseks, ja mõtted ikka liiguvad halba mõeldes. Ei saanud ka eriti magada ja kadus ka söögiisu. Perearst kirjutas ka mulle Xanaxit 0,25 mg (see ei teinud uniseks) kord päevas ja enne magamaminekut Lexotanili 1,5 mg. See kõik aitas päris hästi. Nüüd olen seda kasutanud 4 nädalat. Olen endaga palju tööd teinud ja püüdnud oma kehaga leppida st nende ebamugavustega hakkan tasapisi nagu harjuma. Nüüd aga tahaksin nende ravimitega kuidagi ühelepoole saada aga kuidas seda teha? Nüüd on hirm jälle selle ees, et olen neist SÕLTUVUSES!? Kuidas ma peaksin vaikselt ja targu ravimite doosi vähendama, et ei tekiks neid nn ärajäämanähte? Ei taha mitte lisaks niigi teatud tervisemuredele juurde uusi hädasid, mida on raske taluda.
Tänan südamest abi eest!

Jõudu soovides

Kadri

AD ei soovi ma MITTE MINGIL JUHUL! Mu magu on juba sünnist saati niigi nõrgake ja olen üldse tundlik ravimite suhtes. Kas see Xanaxi tarvitamine tegi mu asja veel hullemaks ,oli see väga pikk kuur?

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Ravimite kogused väikesed ja kasutusaeg lühike, annus ei ole ole kasvanud, olete positiivselt harjutuste suhtes meelestatud - TORE. Sõltuvusprobleemi karta pole ja vastavalt enesetundele jätke ka rohtu vähemaks, jätke ära. Enesetunne olgu peamine, mingit erilist skeemi järgida vaja ei ole.
Adapteerute uue olukorraga ja elu läheb kaunilt edasi.
Tervitades,
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

Ravimi mõjudest - Paroxetin 20 mg.

Tere. Küsimus selline: ravin Paroxetininga 20 mg (hommikul 1 tbl) juba vist 8 aasta läheb. Sain selle rohuga inimeseks, enne olin 15 aastat elust raisanud lootusele et ehk saan ise toime. Ei saanud. Nüüd ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Koostöö oma raviarsti-psühhiaatriga.
1) Mina vahetaksin AD, annaksin mõnda teist serotoniini ainevahetust mõjutavat rohtu.
2) Tuleb teha relaks-harjutusi, et organism ise oskaks pingetest ...

Loe edasi

Kas tõesti ärevushäire?

Tere!
Olen hädas oma tervisega. Nimelt algas kõik alakõhuvaluga paremalt poolt. Hiljem hakkas väga halb..süda oli paha, kloppis (pulss 140). Läksin emosse, kus tehti vereanalüüs jm ning kõik oli ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Psüühilised pinged kutsuvad esile kehalisi kaebusi - nn psühho-somaatilised häired. Selles ka magu, kõhuvalu, südamekaebused, hirmud, ärevus jne.
Ja ärevushäiret on ka.
Mida teha?
1) ...

Loe edasi

Halb enesetunne

Mure selline,et enesetunne halb,südame piirkonnas on valud.Vahel on pigistustunne,kuid nüüd on tunda ka aegajalt nagu kõrvetaks.Polnud 7 a arstil käinud.Läksin,rääkisin.Tehti koormustest ja vereanalüüsid.Kõik ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Kolmas 25-aastak terendab (vt passi) ja seega on vaja aktiivsemalt oma keha ja psüühika eest hoolitseda, treeninguga tugevdada - mõlemaid.
Praegused keskkonnatingimused (eelkõige sotsiaalsed) ja ...

Loe edasi

Tahaks nutta

Tere,
Olen viimasel paaril aastal pidanud läbi elama suuri muutusi. Pidevalt olen sundinud ennast olema tugev, pingutama, et mitte kuskilt otsast nôrgana näida....Seis nüüd selline, kus kõik emotsioonid ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Vanasti soovitati tervisevetele minekut, aga meil ju nii mere-järverannad, veed ja jalutusvõimalused. 5...10 km oleks vägev. Tehke enesetunde järgi.
Biblioteraapia - kõigil meil ju kümmekond raamatut ...

Loe edasi

otsin psühhiaatrit

Otsin normaalset psühhiaatrit. Otsisin nime järgi dr Ennetit, aga ta on naisterahvas- ravis mind kunagi ammu Seewaldis ja parimad mälestused on. Ei leia teda kahjuks üles. Mul on töövõimetuspension ja ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Dr Aili Ennet (minu vennanaine) suri 9.okt. 2015.a.
Teie andmed on Psühhiaatriakliinikus ja sealsed tohtrid saavad teile vajaliku väljavõtte terviseseisundist anda. Seega Paldiski mnt 52.
Parimate ...

Loe edasi

Psühhiaatria

Kas Zalastata ja Espritali tarvitamine raskekujulise kõõrkaelsuse ja düstoonia korral on ohutu?12 päeva pärast rohtude võtmise alustamist on kael palju hullemaks läinud ja hakanud kakkuma.Kas soovitate ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Ravimite võtmisel peab olukord paremaks minema. Kui kõrvalnähud, siis ravimi annust vähendada.

Milles probleem? Luulud on üks valdkond, kaelaprobleemid juba teine - kas ravimite kõrvaltoime ...

Loe edasi

krooniline väsimus

selline küsimus, arvan et mul on CFS (chronic fatigue syndrome), 6 kuud ei ole produktiivne olnud ja kogu aeg vaja pikutada, jään autos/bussis alati magama.
seda viimases 6 kuud, ja kaela lihased ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Ravimite võtmine (ka psühhostimulaatorid) on vajalik alati koostöös oma psühhiaatriga.
Arstim aitab probleemi-august välja tulla, aga oluline on kogu elukorralduse e. Eluviisi muutmine, et sellist ...

Loe edasi

hasartmängusöltuvus

olen mänginud viimasel ajal köik oma rahad netis nii kui paha tuju tuleb lähen mängima ja ei suuda peatuda enne kui arve tyhi .

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Haiguslik hasartmängurlus on tõsine haigus, haigus nagu A.N.T.S. (Alkoholism, Narkosõltuvus, Toksikomaania, Suitsetamine või viimastel kümnenditel tekkinud arvutimängude sõltuvus.
Kus on normi-haiguse ...

Loe edasi

sisemised võdinad,ärevus,hirmutunne

Kannatasin alates 40.eluaastast depressioonide all,kuna mul ei avastatud ca´´8aastat tuberkuloosi.1997a hakkasin kasutama Prozac`it 1 kapsel päevas kuni 2000.a alguseni.Siis ilmnesid mul mõned bipoaarsuse ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Koostöö raviarstiga. Õige rohi ja õige annus - enesetunne peab sellega paremaks minema.
Kui piisavat enesetunde paranemist ei järgne, siis koos raviarstiga mõelda mõne teise arstirohu peale.
Loe edasi

Ärkan öösel ja enam magama ei jäe.

Tere! Selline probleem et mitu päeva pole saanud korralikult magada. Lähen magama kuskil 22.30-23.15 ja ärkan 01.00-03.00 selle vahemikus, esimeel päeval ärkasin kell 1 ja jäin magama tagasi ja ärkasin ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Räägi oma murest Lähedastele - Emale, Isale. Kes sul lähedal ja lähedane on.
Käi päeval jalutamas, kohtu sõpradega - kui see võimalik.
Õhtul joo sooja jooki - rahustab, aitab uinuda.
Loe edasi



Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: