EfexorXR 04.04.04 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Tere lp. doktor!

Minu psühhiaater kirjutas mulle sellise ravimi - EFEXOR XR, kuid apteegis avastades, kui kallis ta on võrreldes eelmisega, mida kasutasin...olin sunnitud hetkel loobuma...
Sooviksin teada mis on EfexorXR ravimtoime ja eelised erinevalt näiteks Seroxatist, mida varem tarvitasin aga tulemust nagu ei ole. Rumal küsimus aga kas ta on väärt siiski välja osta (kuidas ta mulle sobida võiks, arst ei seletanud, vaid kirjutas ja ütles et see on hea....)???

Olen 30.a. naine, abielus, väikese lapsega kodune, diagnoosiks (arstide sõnul)põhiliselt ärevus- ja paanikahäired ja depressioon, ka on arst miskit bi-polaarsust maininud aga mitte selgitanud, millest ma siiani aru ei saa???? Mis see võiks olla?.
Tarvitan momendil ka Rivotrili (ka päeval), unehäired on siiski väga tugevad. Selline tunne on, et mu närvid on täiesti läbi!!!! Võin Rivotrili (2mg) võtta mitu tbl. juba ja ainult tühja kõhu peale ja siis alles tunnen, et mingi rahu saabub ja meeleolu paraneb, tekib isu suhelda teistega, tegemata tööd ära teha jnejne. Üldiselt - ei taha kodunt väljagi minna, isegi lapsega jalutama mitte, ei tunne enam millestki rõõmu, ei taha külalisi, meeleolu on madal, tugiisikuid ei ole (mees ei oska aidata ja vanemate/tuttavate tugi puudub!). Olen närviline olnud lapsest saati (niipalju kui mäletan), pealegi vaevlen lapsepõlvest pärit komplekside käes (välimus, enesehinnang jne). Enesetapumõtted esinevad samuti. Olen korduvalt katsetanud, haiglas olnud jne. eelm. a. lõpus oli pingeline olukord peres ja siis lõikasin korduvalt veenidesse aga mitte mõttega ennast tappa...ma ei oska seda seletada....plaanin pidevalt enesetappu aga kõik jääb pooleli mu pisikese lapse pärast...ei suuda siiski.... Olin suvel ka haiglas 21 päeva, katsetati uusi ravimeid, ei miski mõjunud....määrati Seroxat. On ka sõltuvus trankvillisaatoritest (selle tõttu ei suuda ilma Rivotrilita olla).

Kas Seroxat (olen võtnud seda järjest juba 6 kuud!) ei mõju undsoodustavalt või on mul tugevam "häire", et ma siiski magada ei saa ega üldse rahu ei saa? Või Seroxat seda (unerütmi) ei mõjutagi? Arsti väitel pidanuks pikaajalisel kasutamisel ka unerütm normaliseeruma, mida pole aga siiani saabunud. Selle tõttu ka ravimi vahetus. Peale selle on suguelu täiesti korrast ära, isu ei ole enam ja kõik! Ma ei tea mida teha enam....olen lootust kaotamas. Leian rõõmu vaid oma pooleteiseaastasest lapsekesest......

p.s. lugesin vastustest Fluanxolist, kas mitte see ravim mulle ei sobiks ("annab tasakaalu, energiat, eneseusku" - mida mul just ei ole"?

Mul on oma psühhiaatriga raske rääkida, ta kirjutab ainult ravimi, küsitleb palju küll aga eriti ei selgita mulle asju...

Tänan väga vastuse eest juba ette!
N (30)

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Seroxat (Paroxetinum) sobib depressioonide, ärevuse, paanika, sundhirmude korral. Annus 20mg ...40..50mg. Selle rohuga võib kaasneda sex-huvi langust (aga see võib ju ka depressioonist olla).
Efexor (Venlafaxinum) on ka sama rühma antidepressant (toime üle serotoniini). ka see rohi võib (ei pruugi) mõjuda sex-huvile, alandab. Aga see võib ju ka depressiivsest seisundist olla.
Bipolaarse meeleoluhäire kohta annab Teile selgitust raviarst, praeguse kirjelduse alusel seda küll ei diagnoosiks.
Minu mulje ravi suhtes oleks:
Remeron (Mirtazapinum) õhtul (hea antidepressant, ainevahetuse korrigeerija, sisemise rahu andja, tugeva uinutava toimega).
Fluanxol (Flupentixolum) hommikul (rahustava, antidepressiivse, aktiveeriva toimega). Nendd rohtude kaasabil saate ka rahustite sõltumisest valla.
Tegelege Lapsega - taastub meeleolu, lähisuhe, sex.
Peale arstirohtude on KÕIK siin Ilmamaal ravim, tervendaja, tugevdaja - kasutades olusid õigel ajal, õiges kohas, õiges annuses.
Parimat soovides,
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

ärevushäire, paanikahoog, depression?

Tere, mure selline et umbes 2 kuud tagasi hakkas mul väga paha (süda puperdas ja väga paha oli olla, surmatunne,kutsusin omale kiirabi ja kõik südamega oli korras. ) Peale seda ka väga kehv enesetunne ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Ärevushäire paanikaga.
Seda paljudel. Psüühilisi pingeid tekib rohkem kui neist vabaned ja siis organism läbi kehalise kanali püüabki märku anda ja vabaneda üleliigsest stressist.
Pingete ...

Loe edasi

Valetamine

Tere,

Ma olen juba mitu aastat lihtsalt valetanud. Isegi oma parimale sõbrale ja koolikaaslastele. Olen lugenud kompulsiivsetest valetajatest ja see tundub kõige lähemal olevat sellele mida ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

1) Oled tubli, et analüüsid ja lahendusi otsid.
2) Eilset päeva enam kinni ei püüa - muutumine algab tänasest ja jätkub tuleviku suuna.
3) Kiida kaaslasi ja enda suhtes ole tagaplaanil. Kui ...

Loe edasi

Probleem käitumisnormidega

Minu probleem on, et ma ei mõista käitumisnorme, ma ei saa nendest aru. Samuti on mul suhelda teiste inimestega viisakalt ja rahulikult raske. Tihti segan ma juttu vahele või ei lase teistelt rääkida, ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

1) Psüühika kontrolli ja juhtimise saab kontrolli alla Kehaliste harjutustega, treeninguga, jalutuskäikude või jooksmisega (mis sulle sobilik ja meeldib).
2) Päevik (nagu sportlastel), et oma positiivseid ...

Loe edasi

Närvid hakanud mõjuma südamele

Tere! Minul on probleem enda tervisega. 2018 aasta oktoobris tekkisid mul ärevus- ja paanikahäired. Olen üritanud sellest pigem üle olla ja olen siiamaani päris hästi hakkama saanud. Mingi 2-3 nädalat ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Südame rütm sõltub ka hingamisest - kutsutakse respiratoorne arütmia. Seline arütmia on kõigil, aga tundelisema hingeeluga inimesed seda tunnevad, teised seda ei pane tähele.
Kui teha regulaarselt ...

Loe edasi

Pilt tõmbab häguseks

Tere, selline jama, et vähemalt mitu korda nädalas järsult toolilt püsti tõustes või kükk-asendist püsti tõustes hakkab pilt ujuma, läheb hallimaks, maailmataju kaob u. 5 sekundiks, vahepeal on see kestnud ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Kiirelt kehaasendit muutes organism ei reageeri piisava kiirusega ja aju verevarustus jääb hetkeks veidi vähemaks, veidi verd jääb vajaka. Kui lapsed Lauluväljakul kuumaga kaua ühel kohal seisma peavad, ...

Loe edasi

Naasnud ärevushood ja hirmud

Tere.
Sooviksin ka Teie nõuannet: minu "närvihäired" on kestnud juba 30 aastat. Esimesed AD sain pale 10 aastat tagasi-Paroxetin. Alustasin raviga 20mg, ja tulemus oli väga hea, sain uuesti inimeseks. ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Mis hästi mõjunud, seda kasutada - Paroksetiin seega.
Ravimi annusega nö mängida ja leida endale sobilik annus. Päevik aitab siin asjadele selgust tuua.
Xanax (rahusti) on petekas ja sellest ...

Loe edasi

Motivatsioon, keskendumine, ärevus

Tere

Olen 32-aastane meesterahvas. Probleemiks on mul olnud krooniline ärevus erinevates sotsiaalsetes situatsioonides (diagnoos generaliseerunud ärevushäire). Käisin psühhiaatri juures vastuvõtul ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

1) Õige ravim ja õiged annused teie jaoks. Ravimid on head, annusega võite "mängida. Need Ritaliinid jms - unustage ära.
2) ravim on abivahend, muud tegemised-harjutused on põhivahend. Siin kaks ...

Loe edasi

Närvid,viha&enesetappu mõtted

olen muutunud agresiivseks lõhun asju teen endale haiget.ägestun väga ruttu.ja väga närviline olen.Alles hiljuti provotseeriti mind olin ka tarbinud alkohooli ja viskas silme eest mustaks ja viskasin inimesel ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

1) Tänapäeva inimestel ongi paljudel juhtudel nii, et pingeid tekib palju-palju rohkem kui neid maandada jõuame.
Vaja neid stressis-pingest vabanemise võtteid siis muutma või "teise nurga alt" tegema. ...

Loe edasi

Xanax-ist tingitud võõrutused kestavad 3 aastat ?

Tere! Olen mures poega pärast. Ülikoolis tekkis ärevusehäire. Läks psühhiatri juurde Tartus, sealt uuringud ja diagnoos : ärevusehäire ja migreeni aura. Ja kohe rohud Xanax. Õpis nii palju kui suutis, ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Selle informatsiooni põhjal:
a) ärevushäirega vaja veel tegeleda: harjutused, ravimid. Raviks mitte rahusteid (xanax jt), aga neuroleptikumid (näiteks väikesed annused kvetiapiini või rispolepti ...

Loe edasi

Ebareaalne

Tere!
Mul on juba väga kaua (umbes 2/3 aastat) olnud iga päevaselt tunne, nagu kõik on nii ebareaalne, nagu ma vaataksin enda liikumist ning tegemist pealt, väga jube on kõndida ning rääkida, kuna ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Nõu on selline:
1) räägi oma probleemist Kodustele ja ühiselt teete juba järgmised sammud;
2) psühhiaatri jutule - seal nii psühhiaater ja ka vajadusel psühholoog - uurivad ja annavad soovitusi; ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: