Kaalulangus 06.05.18 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere.
Kaalusin eelmise aasta lõpus 60 kg. Pikkust 168 cm.
Aprillikuist olen hakanud kaalu kaotama. Olin 56,8 kg, nüüdseks 54,8 kg. Riided kõik suureks jäänud.
Kas kaal võib olla mõjutatud gaaaidest? Need tekivad peale igat söögikorda. Hommikulgi on kõht gaasi täis. Vahel hakkab väga halb, hakkab iiveldama
Arstil tehtud laktaasitest, tulemus negatiivne. Käidud UH, peale gaaside ei nähtud midagi. Kästi vaadata toitumine üle. Ja kõik. Aga kaal muudkui langeb.
Olen püüdnud rohkem süüa (mingi aeg hakkas söök lausa vastu, vahel siiani). Kasutan nutri toitumiskava. Paraku ei saa soovituslikku kaloraazi kunagi täis. Kas võib ehk sellest olla kaalulangus?
Hommikul võileib või puder/müsli. Vahepalaks söön vahel ka midagi. Jogirt nt või saiake. Õhtuks kartul , makaron jne koos liha kodujuustu ja hapukoorega.
Lisaks värske kurk.
Vahel veel mõni küpsis õhtul enne uinumist v jäätis.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Gaasid kindlasti kaalulangust ei põhjusta vaid on ise mingil põhjusel tekkinud. Kui päevane energiavajadus jääb püsivalt katmata, siis loomulikult kaasub sellega kaalu alanemine. UH pole üksi piisav, et kirjeldada mao-seedetrakti seisukorda, mistõttu tasuks rääkida perearstiga, et teha vajdusel veel täpsustavaid uuringuid (N: gastroskoopia, vm). Isupuuduse ja kaalulanguse taga võivad teinekord olla ka meeleolu probleemid ning stress. Kui võimalikud füüsilised ja psühholoogilised põhjused on läbi kaalutad, tasub lisaks nõu pidada ka toitumise alal.
Parimatega, dr. Ehala