Suitsetamine, kaal! 09.03.18 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Olen 18a noormees kes kaks ja pool kuud tagasi loobus suitsetamisest! Olen ka aktiivne ja liikuv ja mahajätmisega tekkis 5kg kehakaalu paari nädalaga juurde! Hetkel kaalun 80kg! Küsimus oleks kui palju oleks minu normaalkaal? Pikkust on mul 182cm!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Suitsetamisest loobumisega võib kaasneda kaalutõus, kuna varasemat suitsetamist kiputakse kompenseerima söömisega. Lisaks toimuvad ainevahetuslikud muutused, mis küll kuskil poole aasta jooksul normaliseeruvad. Seega vaadake esimese asjana üle oma toiduvalikud. Antud pikkuse juures jääb normkaal vahemikku 66/67-82 kg. Kaalunumbri kõrval on aga oluline vaadata kehakompositsiooni. Kui suur on keha lihasmass ja kui suur rasvkoe osakaal. Keha rasvaprotsent ei peaks teie vanuses olema suurem kui 18.
Parimatega, dr. Ehala