ülekaal 26.03.17 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere.
Olen mures ülekaaluga. Mul on tunne, et ma lõhken peale sööki, kuigi ei söö ennast punni.
Olen 168 pikk ja hetkel 75kg. Aga riiete nr. on 38 hüpanud 48ni.
Probleem algas kevadel 2016.a.,kui olin tööl metallifirmas, kus sain tugeva mürgituse. Pöördusin ka töötervishoiu arstile, kus vastavaid proove teha ei õnnestunud. Tugev kaalulangus, kuu ajaga 6kg,pidev iiveldamine, kõht ei käinud läbi pea nädala, aga kui ükskord vetsu läksin, oli hoopis väljaheide vedel ja koleda haisuga. Juukseid hakkas välja langemad ja kahe kuuga murdus kaks hammast.
Mõned kuud peale halba enesetunnet leiti vereproovi tehes helicobacter. Uurisin asja ja toitusin oma arust teadlikult. Siis hakkas järsku kaal tõusma ja süües ei teki täiskõhu tunnet. Vaatamata sellele, et liigun pea igapäevaselt u.10km ,vahel rohkemgi, paisun kui saiake ja keha on täis tselluliiti, mida mul varem kunagi pole olnud. Olla on raske, sest kõhupeal on suured rasvavallid tekkinud. Veel on tekkinud probleem küünarliigese ja põlvega. Tihti tekib õhupuudus. Esinevad sagedased peavalud ja kael onkange. Hommikuti voodist tõustes on jala tallad nii valusad, et kõndida raske.
Hetkel puudub tervisekindlustus.
Ise lasin teha vereproovi reumale, mis oli negatiivne. Mingeid ravimeid hetkel ei kasuta.
Olen tänulik vastuse eest!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Vajaksite kogu selle loo juures põhjalikke uuringuid. Seega on minu esimene soovitus teile, püüda saada tervisekindlustus ja pöörduda seejärel perearstile, kes saab teha esmased analüüsid ja suunata vajadusel edasi eriarsti vastuvõtule. Antud kirjelduste põhjal tuleks kontrollida väga erinevate organsüsteemide tööd ja siin pole kirja teel, ilma uuringuteta, võimalik tervise halvenemise põhjuste kohta oletusi teha. Helicobacteri tõttu võite vajada spetsiaalset kolmikravi. Kehakaalu tõus võib seega olla seotud mitmete faktoritega, kuid ennem kui üldtervise probleemid pole selgust saanud, pole mõtet kaaluga üksi, eraldiseisvalt tegeleda. Kehakaalu ja toitumise kohta soovitan teil samas lugeda toitumine.ee leheküljelt.
Parimatega,
dr. Ehala