Ülekaal? 08.02.17 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen 14 aastane. 168-170cm pikk, täpselt ei tea. Kaalin 61-62 kg see kõigub nende vahel. Kas ma olen normaal kaalus? Palju ma tohiksin kaaluda? Mis need piirid on? Ma teen nädalas 3-4 korda trenni. Toitun nii kuidas on, vahel suudan tervislikult toituda kuid vahel libastun ning kui hakkan sööma siis kõht nagu ei saakski täis vaid ainult söökski. Mida teha?
Loodan et saan oma kõikidele küsimustele vastuse.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Antud pikkuse juures on 61-62 kilo igati normkaal. Kuna treeninguid on parasjagu, siis usun, et kehakaalust moodustab suure osa lihaste kaal, mis on teretulnud. Sõltuvalt kehatüübist võib selle pikkuse juures olla normkaal praegusest mõni kilo vähem kuni 70 kilo. Tuleb arvestada, et ilmselt lisandub lähiaastatel kasvu juurde ning kui söömine on paigas ja liikumist piisavalt, ei maksaks kaalu pärast muretseda. Süüa tuleb regulaarselt ja mitmekülgselt, et ei tekiks söömasööstusid. Samuti tuleb süüa aeglaselt, et lasta täiskõhutundel tekkida. Väikesi libastumisi tuleb meil kõigil ette, peaasi et enamus ajast on meie toit mitmekülgne ja söömisajad paigas.
Parimatega,
dr. Ehala