Küsimus 16.07.15 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere, selline küsimus et olen 18-aastane noormees, 185-186 cm pikk ja mu kehakaal on umbes 85kg. See hakkab suurenema, kuid soovisingi oma kehakaalu tõsta, et suurendada lihasmassi, kuid sooviks teada mis oleksid head toidulisandid, et mu kehakaal ei tõuseks rohkem kuid lihasmass see-eest tõuseks. Ettetänades S.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Lihasmassi suurendamine eeldab nii läbimõeldud treeningkava kui regulaarset ja mitmekülgset toitumist. Väga oluline on toitumise korrapära. Maiustuste ja kiirtoitudega pidage piiri või pigem vältige neid. Kuna lihasmassi suurendamiseks on oluline söögiga piisava valgukoguse tagamine, siis on toiduvalikuna teretulnud kala, kana- ja kalkuniliha,munatoidud, kodujuust, kohupiim. Viimasel juhul ei pea ma silmas aga magusaid kreeme ja kohukesi, sest nende valgusisaldus võrreldes muude kohupiimatoodetega on väike. Kui teete trenni, vajavad teie lihased piisava energia saamiseks ka küllaldaselt süsivesikuid, mille valikul eelistada täisteratooteid, kaunvilju, puuvilju ja marju. Treeningute osas pidada nõu mõne kogenud saalitreeneriga.
Parimatega, dr.Ehala