Sos pillid ja kõhu suurenemine 01.03.15 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Võtsin kuu aega tagasi võtsin sos pilli, menstruatsioon hakkas oodatud ajal. Järgmine kuu olid kõhuvalud ja alakõht suurenes. Esines vähest veritsust mitmel päeval aga menstruatsiooni ei hakanudki. Käisin ka naistearsti juures, kuid kõik oli korras. Kohus ikkagi kogu aeg punnis ja ebamugav tunne. Alakõht kaa kuu aega juba suurenenud. Mis ma teha saaks? Millest see olla võiks?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
SOS pillid võivad mõjutada hormoontasakaalu, mida ei saa aga kuidagi lihtsa läbivaatusega kindlaks teha. Samas taastub see muutus ajapikku. Kui naistearst ütles, et läbivaatusel oli sisemiselt kõik korras, siis tasub oodata veel ühed päevad ära. Kui ka siis kaebused püsivad, tuleks uuesti naistearstiga nõu pidada ja vajadusel anda ka vereanalüüsi, et kontrollida hormoonide taset.
Parimatega, dr.Ehala