Nahaprobleemid 16.04.10 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere, mul on pikemat aega olnud lõua all ja jalgadel karedam nahk. Aga nüüd on nendesse kohtadesse hakanud tekkima põletikulised punnid. Kas teate, millega on tegemist ja kuidas sellest lahti saada?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Karedam nahk ja põletikulised vistrikud võivad olla üheks märguandeks tasakaalustamata toitumisest. Kuna antud vanuses toimuvad hormonaalsed muutused muudavad organismi tundlikuks, siis on ka nahaprobleemid kergemad tekkima. Soovitan vältida liigset maiustamist ning kiirtoitu ja magusaid coca-cola tüüpi jooke. Samuti tuleb jälgida, et päevane vedelikutarbimine oleks piisav. Oluline on süüa igapäevaselt puu- ning köögivilju ning pöörata tähelepanu vajalike rasvhapete kättesaamisele toidust. Viimast arvesse võttes peaks menüü sisaldama kala, taimseid õlisid, pisut mandleid või pähklilisi, jmt. Toidulisanditest võib proovida kuuri Perfektiliga. Kui aga nahaprobleemid süvenevad soovitan kindlasti nõu pidada nahaarstiga ning mõne kogenud kosmetoloogiga.
Heade soovidega, dr.Ehala