Õhupuudus ülekaalulisel naisel 12.04.10 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Minu ema on 75-aastane ülekaaluline ja kõrgvererõhuga naine. Teda vaevab kuu aega õhupuudus, iga väiksemgi pingutus paneb hingeldama. Käis perearstil, see kirjutab vaid vererõhu rohtusid, mida ta isegi regulaarselt võtab ja muud ei midagi. Ta on ülekaaluline ammu juba, aga hingeldamine on tekkinud kuu aja eest.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Siinkohal ei saa siiski kirja teel nõustamisega aidata, sest tekkinud õhupuuduse põhjuseid võib olla mitmeid ning põhjuste selgitamiseks on vaja patsient läbi vaadata ning võimalik et ravi korrigeerida.
Heade soovidega, dr.Ehala