haigusest taastuv organism 28.07.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Mul on hetkel kas toidumürgitus või mingi infektsioon. Ühesõnaga ma olen oksendanud terve eilse päeva ja tänase öö. Nüüd hakkab justkui üle minema. Eile helistasin perearsti nõuandetelefonile, kus soovitati mulle kummeli teed ja riisitummi ja peale okensamishoogude lõppemist, et nädal aega ei tohiks süüa marju ja midagi raskemat. Siit minu küsimus: mida ma võiksin süüa veel nõrga organismiga peale toidumürgitust või infektsiooni?
Lugupidamisega,
M
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Oluline on teha tasa vedelikukaotus, mis taoliste infektsioonidega kaasub. Samas ei soovita aga kasutada gaasilisi jooke. Toidud olgu kergelt seeditavad (hautised, supid, püreed-pudrud). Esialgu tasub süüa väikeste portsude kaupa. Soovitavalt võib tarbida ka bio-jogurteid ja -keefire. Samuti võib normaalse sooletegevuse taastamiseks teha kuuri probiootikumidega.
Heade soovidega, dr.Ehala