Akne ja toitumine 20.03.16 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Olen 20. aastane neiu, juba puberteedi algusest saadik olen võidelnud aknega. Viimased aasta aega olen käinud ka dermatoloogi juures ning saanud ravi nii antibiootikumide kui ka kreemidega. Akne on veidikene taandunud, kuid pole siiski täielikult kadunud. Seega sooviksin teada, kas mu akne võib olla ka seotud kuidagi toitumisega, ning kuidas mul oleks võimalik seda teada saada?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Akne on seotud liigse rasu tootmise ja põletikuliste protsessidega nahas. Toitumine akne tekkega seotud pole, kuid teatud määral võib toiduvalikute korrigeerimine anda muule ravile positiivset väärtust juurde. Vältida võiks maiustusi, pagaritooteid, magusaid jooke. Toiduvalikusse peaks kuuluma rohkelt köögivilja. Täpsemate soovituste jaoks oleks vaja näha teie toidupäevikut ja seda analüüsida, mistõttu soovitan teil nõu pidada mõne toitumisala spetsialistiga.
Parimatega, dr. Ehala