Alakaalulisus 13.06.12 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Olen 14-aastane tütarlaps, kes vaevleb alakaalulisuse küüsis. Kaalun 45,46 ja pikkust on 163. Alakaalulisuse tõttu olid mul päevad viimati detsembris. Mida teha? Kuidas saaksin enda kaalu tõsta? Kas peaksin pöörduma perearsti poole või naistearsti juurde? Palun aidake ! :(
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Olete praegu kasvueas ning seetõttu teeb keha läbi erinevaid muutusi. Loomulikult on sellisel perioodil normis kaal väga oluline. Soovitaksin tõesti teha läbi arstliku kontrolli perearstil kui rääkida ka mõne naistearstiga. Soovitaksin pöörduda Noorte nõustamiskeskusesse(Tallinnas:Suur- Ameerika 18A tel: 666 5123). Arstliku kontrolli kõrval peate ise hakkama pöörama suuremat tähelepanu oma toitumisele. Väga oluline on toitumise korrapära. Kaalu tõstmist toetab söömine pigem väikeste portsude kaupa, aga sageli. Toit olgu mitmekülgne. Kuigi kõiksugu maiustused, kiirtoidud, pirukad ja karastusjoogid on sageli üpris kaloorsed, siis loodetakse ekslikult nende abile kaalu tõstmisel. Antud toidud teid teie probleemi juures aga ei aita. Kui koolipäevad on pikad ja korralik eine pole alati võimalik, siis olgu kaasas vahepalaks pisut pähkleid, mandleid, mõni vähemagusam müslibatoon, vmt. Toitumise kohta saate lugeda lisaks toitumine.ee leheküljelt.
Parimatega,
dr.Ehala