Toitumine 20.06.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Kui eelmisel päeval olen söönud rohkem kui mu päevakaloraaž ja mu kaal on tõusnud ja on märgata, et olen juurde võtnud ja söödava toitu kogus on olnud nii suur, et järgnevaks päevaks ei ole samuti mu kõht tühjaks läinud, kas ma siis peaksin ikka sööma, kuigi mu kõht ei ole tühi, või ainult vett jooma? Millest võib olla see, et kohe peale söömist ma tunnen, kuidas mu nägu paisub ja põsed justkui valutaksid? Mida ma peaksin tegema??
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Vastan siin küsimusega, et miks te teatud päevadel üle sööte? Püüdke sellele vastata. Ebaregulaarsus nii toitumise sageduses kui ka toiduportsude suuruses ei mõju hästi seedimisele ega ainevahetusele. Püüdke oma söögiajad ja portsjonite suurused paika saada. Toidukordi vahel jätta ei tohiks. Mis puudutab kaebusi peale söömist, siis siin jään vastuse võlgu. Üks võimalus, et kaebused on seotud mingi kindla toiduainega. Selles osas tasub oma toitumist jälgida. Kaebuste püsimisel pidage nõu oma perearstiga.
Heade soovidega, dr.Ehala