Ülekaaluliisus 27.06.10 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Olen 41-aastane naine. Olen ülekaaluline: olen 170cm pikk ja kaalun 108kg. Pidevalt tahaks midagi süüa. On ka kogu aeg magusa isu. Soovitati kroomi tablette - ei aita. Kodus on oma aed, käin jalgrattaga sõitmas, niidan muru, kastan. Ikka ei lange kehakaal. Talvel käisin iga päev jooksmas. Kaalujälgijaks ei jõua minna - ei ole sellist raha. Rasv ladestub rohkem kõhule ja rindadele.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Söögiisu (sh. pidev magusaisu) on seotud paljude faktoritega. Toiduvalik, toitumise regulaarsus, üldtervislik seisund, emotsionnalne seisund, jpm. Nii nagu teistegi taoliste kirjade puhul ei saa komkreetsied soovitusi anda ilma teid iseloomustavate andmeteta, kuid toitumisalase info saamiseks kui ka enese analüüsimiseks võite kasutada nutridata.ee või toitumine.ee lehekülgi. Mainitud lehekülgedel saate täita ka toidupäevikut, mis aitab teil oma menüüd paremini ühtlustada. Esmased soovitused on väga tavapärased, aga neist tuleb igal juhul kinni pidada. Esiteks tuleb süüa korrapäraselt - meie keha vajab stabiilsust. Teiseks tuleb jälgida, et toidulaud oleks mitmekesine, sest ka teatud toitainete puudus võib olla seotud pideva söögiisu. sh magusaisuga. Siin aitab toidupüramiidi tundmine. Viimase leiate mainitud netilehekülgedelt.
Heade soovidega, dr.Ehala