paksus ja lõhn 12.02.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
Kas paksusega võib kaasneda mingi eriline vastik lõhn.Nimelt kaalun 93 kg ja olen 167 pikk.Ostsin äsja endale kodus treenimiseks stepperi (koos käte liikumisega).Nüüd püüan toitumist jälgida. Nimelt on mulle mainitud, et lõhnan pissi ja mingi haisu järele. Ma ainult küürin ennast ja riideid,kannan tenasid ja ei tundu, et oleks pidamatus. No mis see inimese haisema siis paneb? Peaks toiduained üle vaatama aga mida süüa ka ei tea.Kas higi hakkab siis lehkama jubedalt?Või neerud on mürgiga hädas ja lehkab läbi keha?Valusid küll kuskil pole.
kolme lapse ema
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Higieritus võib ülekaalu korral suureneda, kuid korraliku hügieeni korral ei tohiks see teistele küll kuidagi ebameeldiva lõhnana märgatav olla. Kui higi lõhn muutub väga intensiivseks ja ebameeldivaks tasuks kontrollida üldtervist ja pidada nõu raviarstiga. Kui tervis on korras ja tegu ainult liighigistamisega võib olla abi nii looduslikest vahenditest (N:salvei) või siis spetsiaalsetest apteegi kosmeetikatoodetest (N:SebaMedi või Maximi deodorant, vm).
Heade soovidega, dr.Ehala