hemorroidid ja toitumine 11.11.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Olen 19 aastane noormees ja avastasin pärakust väikse hemorroidi. Kas põhjuseks võib olla trennikoormuse tõstmine ja rohkem sööma hakkamine? Enne sõin liiga vähe ja kui sellest teada sain hakkasin rohkem sööma ja kvaliteetset toitu. Trenni olen alati teinud aga nüüd talviseks hooajaks lisasin ka raskustega treeningu tervele kehale, mis ilmselt tõstab veresoontes rõhku ja võib olla põhjuseks?
Ja kuidas sellest lahti saab?
Aitäh!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Suurte koormuste tõstmine kui ka ülemäärane pingutus võivad olla seotud teie kaebustega. Seega vaadake oma treeningplaan üle. Samuti on oluline soolestiku hea töö. Kui teil on probleeme kõhukinnisusega, tuleks selles osas midagi ette võtta. Lisan kirjale ka lõigu TÜ Kliinikumi infost patsientidele haiguste kohta:
Kui hemorroidide teket soodustavad tegurid on võimaluse piires välditud, hakake tegelema raviga.
Istevannid soojas vees 10-15 minutit 2-3 korda päevas vähendavad komude mõõtmeid ja leevendavad vaevusi
Tugeva valu korral on vajalikud valuvaigistid
Kipitustunde ja sügeluse leevendamiseks on tõhusad pärasoole küünlad ja salvid, mis samuti aitavad kaasa hemorroidide mõõtmete vähenemisele
Peale soole tühjendamist on oluline päraku piirkonna pesemine sooja veega
Kui ravi tulemust ei anna, suunab perearst Teid kirurgi konsultatsioonile.
Heade soovidega, dr.Ehala