Teeseen 27.11.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Kasvatan-kasutan teeseent nüüdseks juba mõned kuud. (lapsepõlves oli see pidevalt kasutuses). Päevas ei kontrolli kogus. Mõni päev võib seda minna liitri jagu.
Kuna sinna peab seene kasvamise nimel panema suurel hulgal suhkrut siis kuidas võiks sellese suhtuda? Kas sel on ka vaatamata teeseene enda väidetavalt suurele positiivsele mõjule, ka halb mõju organismile? Kas teeseene ph-tase on happeline tänu suhkrule või on seal see ph tasakaalus?
Kas rafineerimata suhkru kasutamine rafineeritud suhkru asemel on mõtekas?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kahjuks jään siinkohal teile vastuse võlgu. Minu meelest on ka teeseene puhul paika pandud teatud päevased tarbimiskogused. Kui suhkrukogus joogis on suur, siis tasuks loomulikult tähelepanu pöörata ka joodava vedeliku kogusele. Kui teile sobib rafineerimata suhkru maitse, siis võiksite proovida seda kasutada. Soovitan need asjad aga üle küsida meie taimetarkadelt või mõnelt kogenud proviisorilt.
Heade soovidega, dr.Ehala