Närvid ja WC 08.08.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere !
Olen 31 aastane meesterahvas, seedimisega muid probleeme pole kui see et ükskõik milline "segav faktor" häirib tualetis käimist. Justkui kramp tuleb kõhtu ja kõht jääb kohe kinni. "Segav faktor "on nt. tualetiukse taga järjekorras ootav pereliige või helisev mobiiltelefon vms. Kui on rahulik, kiiret pole, raamat kaasas - ei mingeid probleeme. Aga kui on hommikul vaja kiiresti kodust ära minna, nt. lennuki peale - garanteeritud kõhukinnisus kuni õhtuni. Väljaheide on muidu normaalne.
Tundub ehk veidi jabur probleem, kuid minul segab normaalset elurütmi.Probleem tekkis koos pingelise elu algusega (maja auto raha võlad jne..)
Veidi leevendab probleemi kohvi ja kokajookide joomine, kuid saan isegi aru et see ei ole normaalne lahendus.
Kas on tegemist psühholoogilise probleemiga ? Kuidas seda leevendada ?
Tänan !
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Taoline probleem on omane üpris paljudele ning nagu te juba ise oma kirjas mainisite, on see seotud ka psüühikaga. Pidev kiirustamine ning oskamatus end hetkekski lõdvasks lasta hakkavad varem või hiljem organismi tööd häirima ning seedimisega seotud probleemid võivad olla üheks selle väljenduseks. "Ravimit" selle vastu ju pole, et kuskil on järjekord või helisevad telefonid. Oskan siinkohal soovitada vaid seda, et leidke endale mõni kindel lõõgastav ja stressimaandav tegevus, mis teid kõigi asiste toimetuste juurest eemale viiks. Mis see olla võiks, teate vast ise kõige paremini (tervisejooksust psühhoteraapiani).
Heade soovidega, dr.Ehala