Kalprotektiin näit väga kõrge 21.02.21 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Seoses probleemidega seedimisel pöördusin gastroloogi poole. Kes läbivaatust ei teinud,kuid minu kirjeldatud sümptomite põhjal kirjutas mulle rohud pantoprazolum ning duspatalin. Tegi analüüsid gluteiini ja laktoositalumatuse kohta,mis olid korras.Kalprotektiin analüüsi tase on pea 600 ning soovib teha koloskoopia. Sooviks teada kas nende eespool nimetatud rohud ei võinud mõjutada kalprotektiini näitu? ning kas peaks muretsema sellise näidu puhul? Arstiga vestelda ei saanud,sesr helistas ja ütles,et tahab teha koloskoopia ja panime aja 2 nädala pärast. Kui aus olla ma oli šokis,sest polnud kuulnud varem.sellisest asjast ja ei osanud arstilt uurida ka. Loodan,et mu tekst väga segane pole.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kalprotektiini taseme tõus võib viidata mõnele põletikulisele soolehaigusele, mille osas selguse saamiseks soovibki gastroenteroloog teha uuringut. Ilma uuringutulemuseta ei oska ka arst midagi konkreetset öelda.
Antud ravimitega seda näitu seostada ei saa. Ravimid kirjutati Teile ilmselt kaebustest lähtuvalt.
Praegu on vaja lihtsalt uuringutulemused ära oodata.
Heade soovidega, dr. Ehala