ülekaal 06.01.15 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere olen 19 aastane neiu kaal mul on 110 ja pikk olen 168
2012 mul oli üks sûnnitus ja nûüd probleem on see et kaal on nii suur
elan tartu linnas aidake palun ja anndke palun nõu kuidas ma saaksin kaalust alla võtta soovin vaga kaal àra võtta
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Selleks et saada aimu kaalutõusu põhjustest, tuleks üle vaadata nii toitumise kui füüsilise aktiivsuse pool. Samuti võivad kaalutõusu mõjutada üleväsimus, magamatus, vale unerežiim. Vajalik oleks toidu- ja liikumispäeviku analüüs. Kuna kõige eelneva kohta andmed kirjas puuduvad, ei saa teile konkreetseid nõuandeid anda. Saate ise oma toitumist analüüsida ja korrigeerida toitumine.ee ja nutridata.ee programmide abiga. Kui te ei käi treeningutes, siis vaadake, et kõnnikassite iga päev 5-6000 sammu ja vähemalt 1 x nädalas 10 000 sammu (hea oleks sammumõõtja kasutamine). Kui jääte oma toitumise muutmisega hätta, siis on võimalik konsulteerida. Minul vastuvõtte Tartus pole, kuid saan teha nõustamist skype'i teel. Kui soovite infot, saate seda meili teel, kirjutades aadressil toitumine@kliinikum.ee
Parimatega, dr.Ehala