Ülekaal 11.08.12 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Peale teise lapse sünnitamist on kogu aeg hull isu, ainult õgiks. Kohutav. Ise olen nii hädas sellega. Kehamassi indeks on 41 :( 171 cm 120 kg. Pean dieete, saan 5-10 kg alla ja siis on tagasi 10-15 tulnud. See pole normaalne, mida teha?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Põhjusi võib olla mitmeid, miks isu kipub ületama keha tegelikke vajadusi. Stress, magamatus, vale söömisrežiim, teatud toitainete puudus organismis, jm. Eelkõige soovitan jälile jõuda liigse söömisisu põhjustele, sest sellest sõltub tegutsemisplaan. Esimeseks abivahendiks on toitumis-meeleolupäevik, mis aitab teil ennast analüüsida. Soovitan teil lisaks teha ka tervisekontrolli, mis võib samuti anda vajalikke viiteid: mõne aine puudus, häired hormoonide tasemes, vm. Võin öelda, et kui loodate abi lühiaegsetest dieetidest, siis jääb see abi saamata. Kaalulanguse eesmärgil peetud dieedist peab välja kasvama elustiil, harjumused, mis saavadki teie elu osaks, nii et saavutatu püsima jääb. See pole kindlasti kerge, kuid saavutatav. Kui omal jääb nõust ja oskustest puudu tasub pöörduda abi saamiseks nõustamisele. Nagu ikka soovitan tutvuda järgnevate lehekülgedega, millest võib abi olla: toitumine.ee, nutridata.ee, trimm.ee
Parimatega, dr.Ehala