hemoglobiin 15.01.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
3 kuud tagasi käisin doonoriks ja mõõdetud hemoblogiini tase oli 138.
Kunagi varem pole hemoglobiiniga probleeme olnud, kuid nüüd sain tulemuseks 115 ja arst ütles, et liiga madal. Verekaotust jms pole olnud, liha söön ka. Lisaks olen viimasel kuul täiendavalt võtnud b-grupi vitamiine, kaltsiumi, panangini ja raua preparaati (ferromax).
Vb toitun küll veidi ühekülgselt, olles peaaegu loobunud soojast toidust, kuid seda juba mitu-mitu aastat ja probleeme pole olnud.
Millest võib selline muutus tulla ja millal oleks põhjust muretsemiseks?
* Aeg-ajalt esineb mul buliimikule iseloomulikku käitumist (mõningad päevad kuus, tavaliselt mitu päeva kestva hoona), mil söödud toidu välja oksendan. Sooviksin teada, millist kahju võib selline käitumine organsmile teha.
tavaliselt päevane kaloraaž 2200-2500 kcal, kaal 52-54, pikkus 170, 22 a, N
Aitäh!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Liialt ühekülgne menüü on sageli mõne toitaine või siis vitamiini-mineraalaine puudulikkuse põhjustajaks. Analüüsitulemuste erinevus võib olla tingitud aga ka näiteks sellest, millises menstruaaltsükli faasis veri sai võetud. Kas vahetult peale tsükli algust või siis tsükli lõpus. Kui teil esinevad aga söömishäired nagu kirjas mainite, siis võivad needki olla muutuste põhjustajaks, mis kajastuvad verepoovis. Sellisel käitumismudelil on tugev psühholoogiline tagapõhi, kuid pikas perspektiivis, kui kahjulik käitumismuster süveneb, kaasuvad viimasega muutused ka organismi funktsioneerimises. Eelkõige teatud toitainete puuduses ning raskematel juhtudel halveneb toitainete omastamisvõime. Liigsöömishood koos oksendamisega on näidustuseks, millega soovitaksin teil pöörduda konsultatsioonile söömishäiretega tegeleva spetsialisti poole.
Heade soovidega, dr.Ehala