veenid 31.07.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
probleem on selles,et on väga peened veresooned.Iga kord kui on vaja vere analüüsi anda ei leita veeni üles.Sageli on mitu korda torgitud enne kui analüüs saab antud.Õed juba küsivad kus on veenid.Olen naljatades öelnud, jäid koju. Ühel järjekordsel analüüsi andmise korral soovitas õde kalamaksa õli tarvitada,kuna see on hea veresoontele ja südamele.Olen 162 cm pikk kaalun 85-86 kilo, kas nüüd kui ma hakkan kalamaksa õli tarvitama minu kehakaal veelgi ei tõuse.Kuidas õieti õli tarvitada? On mitmeid terviseprobleeme.Tarvitan astmaravimeid, kilpnäärme alatalitlus tarvitan L- thyroxini,kõrge vererõk -vererõhuravimid,sagedased peavalud tarvitanCIRAL-20 ja NEURONTIN300 Kuidas oleks võimalik kehakaalu alandada.Suuri füüsilisi pingutusi tervislikel põhjustel teha ei saa. Teid tervitab 59a.naine
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kalamaksa õli on tõepoolest nii mitmeski mõttes kasulik südamele kui veresoonkonnale, kuid kindlasti ei tee viimase tarbimine teie veresooni laiemaks ja paremini kättesaadavaks, vast ehk pisut vastupidavamaks. Kalamaksaõli on rikas organismile oluliste omega-3 rasvhapete, vitamiin-D ja A poolest. Müügil on ta apteekides nii õlilahuse kui kapslite näol ning kaalutõusu tema võtmisest karta küll ei maksaks. Teie kirja põhjal oletan, et kuur omega-3 rasvhappeid sisaldava preparaadiga võiks teile sobida küll. Pidage aga nõu oma perearstiga, millist preparaati täpselt valida, sest tema teab ehk teie haiguslugu kõige paremini.
Heade soovidega, dr.Ehala