Mure seedimisega! 04.01.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Olen 18a tütarlaps, 163cm ja kaalun 45kg.
Minu mureks on seedimine. Nimele on mul juba pikemat aega (u 2aastat) vaevanud kõhukinnisus. Ma soon kõike(täisteratooteid, piimatooteid, suppe , putre,joon vähemalt 1,5l vett päevas)...ühesõnaga ei piira oma toitumist.
Olen võtnus ka kiudainetel põhinevat toidulisandit, kuid see ei aidanud. Samuti olen proovinud teiste soovitusi, kuid nendestki pole abi leidnud.
Hommikuti üle tõustes on vahepeal vaskul pool all olev sool väga kõva ja teeb valu. See on väga ebamugav.
Perearsti juures käisin oma mure kurtmas ja ta ütles et pean lihtsalt sööma.Ja kui asi väga hulluks läheb siis lahtistava toimega ravimeid võtma. Kuskile arstile ei saatnud konsultatsiooni.
Ma väga ei muretsekski aga kuulsin et aastate jooksul võib krooniline kõhukinnisus ravimatuse tagajärjel põhjustada pärasoolevähki.
Palun andke nõu!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Enamjaolt on kõhukinnisus seotud toitumise-liikumisega, kuid toiduained, mis viivad seedeprobleemini võivad olla igal patsiendil erinevad ning seetõttu pole teiste nõuannetest alati abi. See mis aitas sõbrale ei pruugi sugugi mõjuda teile. Kõhukinnisus võib olla teatud juhtudel ka perekondlik ning mõnigal puhul, kuigi harvem, võib kõhuskinnisus olla mõne haiguse sümptomiks. Minul tekib seoses teiega küsimus, et mis toimus kaks aastat tagasi, kui kõhukinnisus alguse sai nagu te oma kirjas mainite. Muutsite oma eluviise, põdesite mõnda haigust, vm? Vaadake üle oma päevamenüü ja püüdke leida toiduained, mis teile enam sobivad. Paljalt kirja järele on raske otsustada, mis võiks teie probleemi põhjustada ning kuidas seda lahendada, kuid soovi korral saate tulla konsultatsioonile (tel: 53318008).
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev