ülekaal 30.11.06 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
Mees,74.a.pikkus 173,kaal 113 kg,2.tüüpi diabeet,südamepuudulikkus,kõrge vererõhk,kunagine jalaluumurd raskendab kõndimist,seega spordikauge inimene.
Mida ta peaks eelkõige oma tervise huvides ette võtma,sest enda arvates sööb vähe ja püüab ka vähekaloorseid toiduaineid valida.Kas on mõni võimalus haiglas asjaga alustada,et siis hiljem ise edasi üritada.
Tervitades Tiina.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere,
2. tüüpi diabeet on üks nendest haigustest, mille puhul annab toitumisega tõepoolest palju ära teha. Kuna antud juhul on tegu mitmete erinevate diagnooside kombinatsiooniga, oleks vajalik pisut põhjalikum analüüs. Oluline on mainida, et ülekaal ise (antud juhul on tegu tugeva rasvumisega) soodustab kõigi nende haiguste süvenemist. Kirja põhjal on aga raske öelda, mida tähendab mainitud vähene söömine ning ka seda kui palju jalavigastus siiski liikuda lubab, sest mistahes füüsiline aktiivsus on kaalulangetamise oluliseks osaks. Toitumisnõuandeid võib üldjuhul saada diabeedikeskuste juures töötavatelt spetsiaalse koolitusega õdedelt, kuid alati saate tulla ka minu vastuvõtule.
Heade soovidega, Kristel Ehala-Aleksejev