Õgimishäire 28.02.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Viimasel ajal käib üsna sageli liigsöömise hoog peal. Päeva esimene pool läheb tavaliselt ilusti- hommikusöök, vahepala (pähklid, puuvili), lõunasöök, vahepala. Aga siis koju jõudes läheb käest ära, söön õhtusöögi, aga sellest ei piisa, vaja on, et kogu aeg oleks käe ulatuses midagi. Kui söögiasjad silme alt ära panna, siis on keskendusmisega raskusi. Ei suuda kooliasjadega tegeleda, sest tunne on, et energiat ei ole ja hakkan söögist abi/lohutust otsima. Üks hetk olen nii täis, et raske, lausa halb on olla (mainin igaks juhuks ära, et oksendama ei lähe). Ülekaaluga probleeme ei ole (KMI on 21) ja trenni teen 4-5 korda nädalas. Trenn on päeva parim osa, saab mõtted koolil ja tööasjadelt.
Kuidas aga ohjelda liigsöömist? Et ei läheks pea iga õhtu täiskõhuga magama ja et suudaks jälle keskenduda kooliasjadele?
Tänud igasuguse abi eest
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kui ülesöömine on seotud emotsioonidega, siis vast tasub nõu pidada mõne psühholoogiga, et vältida kahjulike käitumismustrite süvenemist. Taolist toitumisega seotud nõustamist pakutakse näiteks keskuses "Sensus".
Iseenda mõistmiseks ja asjade parandamiseks oovitan teil lugeda lisaks raamatut "Liigne kaal tekib tunnetest", Lisbeth Sthare.
Heade soovidega, dr.Ehala