Kaalulangetamine ja põhiainevahetus 14.01.12 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Kas vastab tõele, et kaalulangetamise eesmärgil ei tohiks vähendada kaloraaži hulka rohkem kui 500 kcal võrra põhiainevahetusest? Kas see reegel kehtib sõltumata PAV arvulisest väärtusest ehk kas inimene, kel on selleks näiteks 1200 kcal ja inimene, kel 2200, võivad mõlemad kuni 500 kcal vähem süüa?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Dieedipidamiseks määratav kaloraaž sõltub ikkagi inimese üldseisundist ja algsest kehakaalust. Tetud juhtudel võib kasutada ka väga madala kaloraažiga dieete (600-800 kcal/p), kuid sellisel juhul on vajalik üldjuhul meditsiiniline järelevalve, eriti kui režiim on plaanitud pikemaks ajaperioodiks. Tavajuhtudel pole soovitav väiksem kaloraaž kui 1200 kcal/p, sest alla selle on väga raske toidust kätte saada vajaminevaid erinevaid toitaineid sh. vitamiine ja mineraalaineid. Kaalulangetamiseks tehtavas plaanis ei arvestata mitte ainult PAV-d vaid ka päevast füüsilist koormust. Võimalik, et pikema kaalulangetamise perioodi korral tuleb dieediplaan mitmel korral üle vaadata. Dieediplaanide erinevus tuleneb algsest kaalust, vanusest, pikkusest, füüsilisest koormusest, soost.
Heade soovidega, dr.Ehala