Ülekaal ja toitumine 19.03.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere. Mul on mure ülekaaluga. Olen 169 cm pikk ja kaalun hetkel 88 kilo. Ilmselgelt liiga palju oma pikkuse kohta. Taustaks endast niipalju, et sündisin sünnitraumaga ning selle tagajärjel olen juba lapsena võidelnud erinevate terviseprobleemidega, sealhulgas ka ülekaaluga. Teismelisena diagnoositi muuhulgas struuma. Peale seda võtsin arstliku järelvalve all küll alla, kuid kui tuli suurem elumuutus, võtsin uuesti juurde tagasi. Suurim kaal täiskasvanuna oli pea-aegu 120 kg. Omal käel olen suutnud praeguse kaaluni maha võtta ning sellele püsima jäänud mitu aastat. Soov oleks aga veelgi kaalu langetada (enda suhtes parimaks tulemuseks loeksin u 70 kg). Praegu on aga nii, et hoian oma päevase kaloraaži 1200-1500 kcal piires ning käin trennis 4-5 korda nädalas. Tean, et mõningate teooriate järgi on selline kalorite hulk ehk liiga vähene, kuid võtsin selle aluseks just seepärast, et kui teismelisena endokrinoloog dieedi määras, oli kalorite piirmääraks just algul 1200, hiljem veel 1000 kcal. Kaal aga enam ei lange või kui ka langeb, siis ühel hetkel hakkab jälle tõusma, st pigem kõigub. Praegu kilpnäärmega enam probleeme ei ole - tehtud analüüsid näitavad, et ta töötab normaalselt. Glükoositaluvuse test näitas, et kuigi süsivesikute ainevahetus on korras, on see väga aeglane (veresuhkru kõige kõrgem näit testi ajal oli 5,3). Kuidas ma edasi peaksin tegutsema? Olen lugenud kõikvõimalikku toitumisalast kirjandust ja püüdnud seda endale kohandada, kuid olen jõudnud seisu, kust enam edasi minna ei oska...
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kuna lugu on pikaaegne ja kirja põhjal jääb mulje, et olete end püüdnud ise igakülgselt harida ja vormis hoida, siis hetkel soovitaksin teil nõu pidada mõne spetsialistiga, kes vaataks kõrvalseisja pilguga üle teie toitumis- ja treeningkava. Värske pilk aitaks ehk leida ka uusi lahendusi, mis aitaks kaaluprobleemiga paremini toime tulla.
Heade soovidega, dr.Ehala