Laps ja ülekaal 18.06.10 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Mida teha lapsega, kellel on tohutu magusaisu? Kui midagi muud magusat pole, sööb lausa suhkrut. Hetkel on laps 143 pikk ja kaalub 55 kg.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Esimene küsimus on, et kas lapse toitumine on tasakaalus, sest üleliigne magusaisu võib olla seotud toitumisega, kus laps talle vajalikke toitaineid kätte ei saa või kus tavatoitumine on ebaregulaarne. Vaadake üle kõigepealt see osa. Siinjuures võib teinekord abiks olla vitamiinikuur. Samas tõstab magusaisu ka stress. Seega on kirja teel raske otsustada, mis võiks kõige paremini aidata. Vajadusel soovitan nõu pidada oma raviarstiga.
Heade soovidega, dr.Ehala