Kaalu suurendamine 18.07.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Jama siis selles et kuinii kehakaal normaalselt nii 71kg ja pikkus 183. seegi alakaalus aga nüüd peale elukaaslasest lahkuminekut võtsin alla veel 6,5 kg seega kaal juba 64,5kg ja seda 10 päevaga. Nüüd nagu söön aga juurde ei tule??? nagu inimvare - muidu kõik tervisega korras poole aastat tagasi tervisekontroll tehtud. Kas see langus siis tuli närvidest või söögiisutusest mis kaasnes selle hingelise jamaga ja kuidas saaks kaalus juurde võtta??
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Tugev stress iseenesest võib olla üheks kaalulangust soodustavaks teguriks. Samuti kaasub tugeva emotsionaalse närvipingega teatud juhtudel söögiisu langus. Kaalus juurdevõtmiseks ei ole muud nippi teile välja pakkuda kui et jälgige oma söögikordi ja seda et toiduvalik oleks piisavalt mitmekülgne. Kui tunnete, et hetkel suuremaid portse süüa ei soovi, siis sööge pigem väikeste portsude kaupa, aga sagedamini. Jälgige et söögikordade vahed ei ületaks kolme-nelja tundi.
Heade soovidega, dr.Ehala