magusa isu 18.04.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
olen ka ülekaaluline- 75kg ja 164cm, mul koguneb just kõik kõhu peale ja see on päris jube,ei oska selleks eriti midagi teha?Selline mure veel-igakord peale lõunasööki umbes 30.min.tekib tohutu magusaisu,pole vahet kas olen söönud prae ja magustoidu või lihtsalt võileiva ja puuvilja,magusaisu on vastupandamatu,ei tea kas veresuhkru kiire muutuse tõttu või millepärast selline asi,Kõigele lisaks vaevab veel tohutu uni peale lõunat.Ei oska midagi ette võtta,kas toitun väga valesti või on see tavaline?Olenväga tänulik kui oskate mulle mingit nõu anda! 48a.naine.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
See kuhu rasv enam koguneb on osalt määratud meie geneetilise koodiga. Õnneks on rasvaladestus kõhul hästi alluv toitumisrežiimi korrigeerimisele ja harjutustele.
Magusaisu võib olla tingitud eelnevast toidust mida sõite, aga võib olla ka lihtsalt väljakujunenud pika-aegne harjumus. Selleks et siin nõu anda peaksin ma pisut põhjalikumalt teadma teie menüüd.
Unisus võib ühelt poolt olla seotud meie keha loomulike rütmidega, aga teisalt ka toitumisega. Seedimine vajab energiat ning vastavatesse organitesse tõmmatakse peale einetamist enam verd. Selleks et kogu keha verevoolu ja energiataset hoida, tasub peale sööki pisut jalutada või kui see pole võimalik, siis teha kas või mõned kerged venitusharjutused, mida saab sooritada ka tööl olles.
Kuna kiri ei sisalda mingeid märkmeid teie toitumise kohta, siis ei saa ma ka nõu anda, mida muuta või lisada. Alati võite tulla nõu saamiseks vastuvõtule (tel: 533 18 008).
Heade soovidega,
dr. Ehala